Marks & Spencer končí v Česku s chlazeným zbožím. Kvůli brexitu ho nahradí mraženým

Marks & Spencer končí v Česku s chlazeným zbožím. Kvůli brexitu ho nahradí mraženým

“K obměněné nabídce potravin, kterou dnes oznamujeme, nás vedla významná poptávka zákazníků po našem mraženém sortimentu, zaznamenaná od začátku pandemie, společně s probíhajícími výzvami, kterým jsme čelili při dodávkách čerstvých potravin,” uvedl regionální manažer Stephen Smy.

“Po opětovném otevření prodejen budeme moci s jistotou nabídnout úroveň služeb, kterou od nás zákazníci očekávají, a expandovat do rychle rostoucí oblasti trhu s potravinami,” dodal.

Marks & Spencer během pandemie koronaviru v Česku kvůli vládním omezením provozoval jen oddělení potravin ve čtyřech pražských nákupních centrech a také v prodejně na Václavském náměstí.

On-line deník Aktuálně.cz nicméně právě v poslední zmíněné pobočce v lednu upozornil na značně prořídlou nabídku v oddělení čerstvých potravin.

Pulty byly doplněny buď potravinami českého původu, jako jsou vejce či brambory, nebo je zakrývaly panely s omluvou. “Je nám líto, že některé z vašich oblíbených potravin nejsou dostupné. Tato situace nastala kvůli nové UK/EU importní legislativě. Usilovně pracujeme na tom, aby se chybějící produkty brzy vrátily do nabídky,” uvedla na nich firma.

V polovině ledna se pak Marks & Spencer rozhodl dočasně uzavřít své prodejny zcela. Oblečení a potraviny je tak možné nakoupit pouze na e-shopu. Vedení společnosti v Londýně na dotazy on-line deníku Aktuálně.cz ohledně dostupnosti některých produktů v Česku nereagovalo.

Řetězec přitom počátkem roku varoval, že dohoda o uspořádání vztahů mezi Británií a Evropskou unií bude mít na prodej v jejích obchodech v EU výrazný dopad, protože další papírování způsobí zpoždění dodávek. Za zranitelné podnik označil své obchody v Česku, ale také v Irsku nebo ve Francii.

Brexit zasáhl i další britský řetězec

Na mražené potraviny se již v Česku zaměřuje další britský řetězec – Iceland. I ten ovšem po brexitu řešil výpadky u některých chlazených výrobků. 

Marketingová ředitelka Icelandu Daniela Vlnová v lednu připustila, že procesy související s brexitem jsou administrativně velmi náročné.

“Děláme maximum pro to, aby se to našich zákazníků nedotklo. Sortiment projde určitou obměnou, ale ta je u nás prováděna v pravidelných intervalech a nebude nijak výrazná. Naprostá většina oblíbených produktů, nejen z Velké Británie, v naší nabídce nadále zůstává,” řekla Vlnová začátkem roku.

Řetězec řešil kvůli brexitu v minulých měsících na českých prodejnách prázdné pulty s čerstvými potravinami.

Nechte odpověď